×
Blog

червень 16, 2022

Гостьова онлайн-лекція з програмотворення та підручникотворення

11 червня 2022 року для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти ОПП 013 Початкова освіта Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка в рамках викладання навчальної дисципліни «Організація та управління в початковій школі: правові аспекти управління» відбулася гостьова онлайн-лекція «Програмотворення та підручникотворення як результати здійснення інноваційної освітньої діяльності. Нормативно-інструктивна визначеність процесу».

Онлайн-лекцію проводили:

- лектор, який викладає навчальну дисципліну «Організація та управління в початковій школі: правові аспекти управління», – Мієр Тетяна Іванівна, професор кафедри початкової освіти Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, професор;

- гостьовий лектор – Кодлюк Ярослава Петрівна, професор кафедри педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти, доктор педагогічних наук, професор, завідувач науково-дослідної лабораторії шкільного підручника Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.

Онлайн-лекцією було передбачено обговорення питань, які стосувалися програмотворення та підручникотворення, зокрема:

- програмотворення в контексті нормативно-інструктивної визначеності процесу;

- програмотворення як інноваційний процес;

- вітчизняний та зарубіжний досвід програмотворення;

- підручникотворення: нормативно-інструктивна визначеність інноваційного процесу;

- сучасне розуміння сутності підручника;

- підручник як модель цілісного процесу навчання;

- технологічність підручника як ознака його інноваційності у розрізі таких структурних компонентів:

  • підручник – стратегічна і тактична модель процесу навчання;
  • підручник – самовчитель;
  • функціональність навчальної книги;
  • узгодженість підручника з технологіями навчання;
  • технічність підручника;

- проблемні питання, пов’язані з процесом підручникотворення для Нової української школи;

- підручникознавство як процес та результат; презентація напрацювань з підручникознавства науково-дослідної лабораторії шкільного підручника Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.

Полілог у ранзі організаційної форми проведення онлайн-лекції сприяв активному залученню студентів до обговорення порушених питань та висловлювання власних міркувань.

Дякуємо Кодлюк Ярославі Петрівні, професору кафедри педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти, доктору педагогічних наук, професору, завідувачу науково-дослідної лабораторії шкільного підручника Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, за змістовне, різнобічне, актуальне й професійне розкриття теорії підручникотворення та підручникознавства, а також за інформацію про напрацювання науково-дослідної лабораторії шкільного підручника Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.

 

Мієр Тетяна Іванівна,

професор кафедри початкової освіти

Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка,

доктор педагогічних наук, професор

Розпочинає лекцію Мієр Тетяна Іванівна, професор кафедри початкової освіти Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, професор
Обговорюємо проблемні питання, пов’язані з процесом підручникотворення для Нової української школи
Лектор Мієр Тетяна Іванівна вдало використовує засоби активізації пізнавальної діяльності студентів під час лекції
Гостьовий лектор – Кодлюк Ярослава Петрівна, професор кафедри педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти, доктор педагогічних наук, професор, завідувач науково-дослідної лабораторії шкільного підручника Те