Народилася 29 квітня 1978 року у м. Тернопіль.
У 1997 році закінчила Чортківське педагогічне училище. У 2000 році – Тернопільський державний педагогічний університет ім. В. Гнатюка за спеціальністю «Початкове навчання та практична психологія».
У 2006-2009 роках навчалася в аспірантурі. У лютому 2010 року успішно захистила кандидатську дисертацію на тему «Психолого-педагогічні засади розвитку суб’єктності майбутніх психологів».
З 2000 року працює асистентом, а з 2013 року – доцентом кафедри психології розвитку та консультування Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка.
Є автором робочих програм з таких навчальних дисциплін: «Соціальна психологія», «Психологія лідерства», «Соціально-психологічний тренінг», «Інформаційно-комунікаційні технології у психології», «Психологія маніпулювання».
Розробляє та реалізує тренінгові програми за такими темами:
У 2019 році закінчила базовий курс з Позитивної психотерапії та отримала сертифікат консультанта в методі позитивної психотерапії.
З 2020 року є членом Української асоціації сімейних психологів.
Стажування
З метою поглиблення науково-методичних, педагогічних, психологічних компетентностей, у тому числі вивчення нового досвіду, проходила стажування:
- при кафедрі педагогічної та вікової психології Прикарпатського національного університет імені Василя Стефаника в лютому 2016 року;
- при кафедрі психології особистості та соціальних практик Київського університету імені Бориса Грінченка березень-квітень 2021 року.
Сфера наукових інтересів
Соціальна психологія, психологія лідерства, соціально-психологічний тренінг, психологія конфлікту, психологія маніпулювання, психологія суб’єктності, психологія фасилітативної діяльності.
Основні публікації
Є автором наукових статей, навчально-методичного посібника «Соціально-психологічний тренінг професійно-особистісного самовизначення майбутніх психологів», співавтором навчально-методичного посібника «Практика в системі професійної підготовки психологів», колективної монографії «Становлення культури життєвого самовизначення сучасної молоді: психологічна теорія і практика».
Коло професійних інтересів – соціальна психологія, психологічна діагностика, психологія конфлікту, психологія маніпулювання, психологія освіти, психологія фасилітації і фасилітативної діяльності.
Відзнаки
Основні публікації
Адамська З. М. Соціально-психологічний тренінг професійно-особистісного самовизначення майбутніх психологів : навчально-методичний посібник. Тернопіль : ТНПУ ім. В.Гнатюка, 2012. 84 с.
Адамська З. М. Соціально-психологічний тренінг як засіб адаптації першокурсників до середовища вищого навчального закладу. Проблеми загальної та педагогічної психології: зб. наук. праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка НАПН України / ред. С.Д.Максименко. Ч.1. К., 2013. С.7–15.
Адамська З. М. Психологічні особливості розвитку комунікативної компетентності майбутніх психологів. Проблеми гуманітарних наук: зб. наук. праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Вип.37. Психологія. Дрогобич: Видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка, 2015. С.92 – 105.
Адамська З. М. Психолого-педагогічні засади розвитку суб’єктності в майбутніх психологів. Становлення культури життєвого самовизначення сучасної молоді: психологічна теорія і практика. Монографія. Тернопіль: ТНПУ ім. В.Гнатюка, 2016. С.264 – 295.
Адамська З. М. Фасилітація як чинник становлення особистості в контексті вищої професійної освіти. Слов’янський світ: видатні дослідники» у ВНЗ «Східно-Європейський слов’янський університет: матеріали VI міжнар. наук.-практ. конференції (м. Ужгород, 20-21 травня 2016 р.). Ужгород : ПРАТ «Видавництво «Закарпаття», 2016. С.3 –15.
Адамська З. М. Теоретико-методологічні засади розвитку фасилітативних здібностей майбутнього психолога в контексті вищої професійної освіти. Педагогічний процес: теорія і практика. Збірник наукових праць. Київ : ТОВ «Видавниче підприємство «ЕДЕЛЬ-ВЕЙС», 2017, № 1. С. 28 – 33.
Адамська З. М. Культурологічна парадигма як методологічна основа розвитку фасилітативних здібностей майбутнього психолога. Психологія особистості. Науковий теоретико-методологічний і прикладний психологічний журнал. Івано-Франківськ, 2017. № 1 (8). С.56-66.
Адамська З. М. Фасилітативний потенціал інтерактивних методів у психологічній профілактиці підліткових девіацій. Теорія та практика профілактичної роботи з дітьми, схильними до девіантної поведінки: український і міжнародний досвід : монографія / О. Янкович, О. Кікінежді, І. Козубовська, В. Поліщук, Г. Радчук та ін. Тернопіль : Осадца Ю.В., 2018. 300 с. С.192-203
Adamska Z., Radchuk H., Oliynyk M. Addressing development of facilitative approach in Ukrainian education system. Соціальна робота: виклики сьогодення: Збірник наукових праць за матеріалами VІІІ Міжнародної науково-практичної конференції/ за заг. ред. В.А. Поліщук, С.М. Калаур, Г.І. Слозанської. Тернопіль : ТНПУ імені В. Гнатюка, 2019. 308 с. С. 9-17
Radchuk H., Adamska Z., Oliynyk M. Features of Authenticity Development in Future Psychologists. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala,Vol 11, No 3 (2019): P. 213-223
Радчук Г. К., Адамська З.М., Свідерська Г. М., Андрійчук І. П., Олексюк В. Р. Емоційна спрямованість у структурі фасилітативної діяльності майбутніх психологів. Психологічний часопис : збірник наукових праць / за ред. С.Д. Максименка. № 11. Вип. 5. Київ : Інститут психології імені Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України, 2019. 329 с. С.22-34
Halyna Holiney, Zoryana Adamska Фасилітативний супровід становлення особистості в контексті вищої освіти. Pedagogia. ZESZYTY NAUKOWE. LSW. Ryki 2020, № 1. S. 20–25.
Radchuk H., Afanasiev A., Sofiian D., Adamska Z., Perig I.Internal Factors of Development of Psychological Readiness for Professional Activities in Cynologist Officers. Journal of Intellectual Disability - Diagnosis and Treatment. Vol. 9 No. 1 (2021). P. 107-112
Першокурсники ФПП долучилися до студентської спільноти ТНПУ
вересень 26, 2023
Святкування Всеукраїнського дня дошкілля у "Смайлику-ТНПУ"
вересень 25, 2023
Із Всеукраїнським днем дошкілля-2023!
вересень 24, 2023