Народилася 1 листопада 1972 року у с.Гумниська Теребовлянського району Тернопільської області.
Навчалася у Гумниській восьмирічній школі, яку закінчила у 1988 році.
У 1988 – 1992 роках навчалася у Чорткіському педагогічному училищі за спеціальністю «Викладання в початкових класах загальноосвітньої школи», яке закінчила з відзнакою.
У 1992 – 1995 роках навчалася на факультеті підготовки вчителів початкових класів Тернопільського державного педагогічного інституту за спеціальністю «Педагогіка і методика початкового навчання і психологія» і здобула кваліфікацію учителя початкових класів, практичного психолога. Завершила навчання з відзнакою.
З вересня 1995 р. по листопад 2004 р. працювала у Тернопільському експериментальному інституті педагогічної освіти на посаді завідувача лабораторії практичної психології.
З листопада 2004 р. по серпень 2008р. – викладач кафедри психології ТЕІПО.
З 2008 р. по 2015 р. працювала асистентом кафедри практичної психології Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.
Впродовж 2015 – 2018 рр. навчалась в аспірантурі Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.
У листопаді 2018 року успішно захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук зі спеціальності 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія (053 – Психологія) на тему: «Психологічні чинники становлення ґендерної ідентичності старших підлітків» у спеціалізованій вченій раді ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди».
З листопада 2018 року – асистент кафедри практичної психології Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.
Є авторкою робочих програм з психологічних дисциплін:
- «Основи психологічної практики»,
- «Психологія конфлікту», «Геронтопсихологія»,
- «Порівняльна психологія».
Розробила електононні версії комплексів навчально-методичного забезпечення дисциплін у програмі Moodle.
Розробила програму реабілітаційної практики для студентів-психологів.
Здійснює керівництво написанням курсових, бакалаврських та магістерських робіт з психології.
Авторка більше 40 наукових та навчально-методичних праць, серед яких – 1 колективна монографія), 14 публікацій у наукових фахових виданнях України (з яких 3 – у наукових виданнях України, що включені до міжнародних наукометричних баз), 1 стаття в зарубіжному науковому періодичному виданні, є співавтором навчально-методичних посібників: «Практика в системі професійної підготовки психологів», «Психологія: тестові завдання до державного іспиту», колективної монографії «Становлення культури життєвого самовизначення сучасної молоді: психологічна теорія і практика».
Учасниця всеукраїнських та міжнародних науково-практичних конференцій, регіональних науково-практичних семінарів.
Сфера професійних інтересів
1. Чіп Р. С. Феномен ідентичності особистості у контексті основних психологічних концепцій // Становлення культури життєвого самовизначення сучасної молоді: психологічна теорія і практика : монографія / за ред. Г. К. Радчук. Тернопіль, 2016. С. 42–67.
3. Чіп Р. С. Становлення особистості сучасного підлітка в умовах соціокультурних змін: ґендерний аспект // Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» : зб. наук. пр. Переяслав-Хмельницький, 2016. Вип. 38. Психологія. С. 142–150.
4. Чіп Р. С. Дослідження когнітивних уявлень старших підлітків: ґендерний аспект // Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» : зб. наук. пр. Переяслав-Хмельницький, 2018. Вип. 40. Психологія. С. 136–144.
5. Чіп Р. С. Особливості соціалізації особистості в процесі сімейної конфліктної взаємодії // Проблеми сучасної психології: зб. наук. пр. Кам’янець-Подільський національний університет ім. І. Огієнка, Інститут психології ім. Г.С.Костюка АПН України, Кам’янець-Подільський, 2010. Вип. 8. С. 743–753.
6. Чіп Р.С. Теоретичні аспекти дослідження впливу сім’ї на становлення та розвиток духовності особистості // Актуальні проблеми соціології, психології, педагогіки: зб. наук. пр. Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка / ред. кол. В.І. Судаков та ін. Київ, 2011. Т.1. С. 199 – 205.
7. Чіп Р.С. Ціннісні орієнтації як механізми регуляції поведінки особистості // Проблеми сучасної психології. зб. наук. пр. Кам’янець-Подільського національного університету ім. І. Огієнка, Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України. Кам’янець-Подільський, 2012. Вип. 18. С. 809-819.
8. Чіп Р. С. Дослідження відповідальності у контексті становлення ґендерної ідентичності старших підлітків // Теорія і практика сучасної психології : зб. наук. пр. Класичного приватного університету / ред. кол. В. В. Зарицька та ін. Запоріжжя, 2017. № 1. С. 78–82.
9. Чіп Р. С. Уявлення старших підлітків як мотиваційна основа становлення ґендерної ідентичності // Науковий вісник Херсонського державного університету : зб. наук. пр. Серія «Психологічні науки» / за ред. О. Є. Блинової. Херсон, 2017. Вип. 6. Т. 2. С. 119–124.
10. Чіп Р. С. Дослідження когнітивної складової ґендерної ідентичності старших підлітків // Проблеми сучасної психології : зб. наук. пр. Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інститут психології Г. С. Костюка НАПН України / за наук. ред. С. Д. Максименка, Л. А. Онуфрієвої. Кам’янець-Подільський, 2018. Вип. 40. С. 394–409.
11. Чіп Р. С. Реабілітаційна практика // Практика в системі професійної підготовки психологів : навч.-метод. посіб. / Г.К. Радчук, О.В. Тіунова, М.М. Шпак та ін. / за заг ред. Г.К. Радчук. Видання друге, виправлене та доповнене. Тернопіль, 2011. С. 216–249.
12. Чіп Р. С. Становлення ґендерної ідентичності старших підлітків // The Unity of Science. Vienna. Austria, 2018. Р. 48–50.
Першокурсники ФПП долучилися до студентської спільноти ТНПУ
вересень 26, 2023
Святкування Всеукраїнського дня дошкілля у "Смайлику-ТНПУ"
вересень 25, 2023
Із Всеукраїнським днем дошкілля-2023!
вересень 24, 2023