×
Blog

Шпак Марія Мирославівна

Народилася 10 серпня 1974 року в місті Тернополі. 

У 1996 році закінчила з відзнакою Тернопільський державний педагогічний інститут за спеціальністю „Педагогіка і методика початкового навчання та музика”.

У 1997-2000 роках навчалась в аспірантурі. У 2001 році успішно захистила в Національному педагогічному університеті імені М.П. Драгоманова кандидатську дисертацію на тему: «Дидактичні умови забезпечення емоційності навчання молодших школярів». 

З 2001 року працює на кафедрі практичної психології Тернопільського національного педагогічного університету імені В. Гнатюка (з 1 липня 2019 року кафедру практичної психології перейменовано на кафедру психології розвитку та консультування). 

У 2002-2003 роках виконувала обов’язки заступника декана психолого-педагогічного факультету. 

У 2005 році Шпак М.М. присвоєно вчене звання доцента. 

У 2012 році здобула другу вищу освіту за спеціальністю «Практична психологія».

У 2018 році успішно захистила докторську дисертацію на тему «Психологічні основи розвитку емоційного інтелекту молодших школярів» зі спеціальності 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія у Київському національному університеті імені Тараса Шевченка. 

У 2022 році Шпак М.М. присвоєно вчене звання професора. 

Розробила навчально-методичне забезпечення та викладає навчальні дисципліни: для студентів спеціальності 053 «Психологія» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти: „Педагогічна психологія”, „Психологічна служба в системі освіти”, „Психологія творчості і обдарованості”, „Психологія сімейного виховання”; для магістрантів спеціальності 053 «Психологія» другого (магістерського) рівня вищої освіти „Психологічна служба вищої школи”, „Психодидактика”, «Психологія емоційного інтелекту»; для аспірантів спеціальності 053 «Психологія» третього (доктор філософії) рівня вищої освіти: «Методологія науково-психологічних досліджень», «Психологічна служба вищої школи».

Здійснює керівництво написанням курсових, бакалаврських та магістерських робіт з психології. Як науковий керівник підготувала призера Всеукраїнської студентської олімпіади з «Теоретичної та прикладної психології» (Київ, 2015 р.).  

Гарант освітньо-професійної програми «Психологія» другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 053 Психологія галузі знань 05 Соціальні та поведінкові науки (з вересня 2020 року).

Автор понад 90 наукових та навчально-методичних публікацій, серед них – 3 монографії (1 – одноосібна, 2 – колективні), 12 навчально-методичних посібників (2 – одноосібних, 10 – колективних), статті у наукових фахових виданнях України та в зарубіжних наукових періодичних виданнях, з них – 4 статті включені до міжнародних наукометричних баз: Scopus – 1 та Web of Science – 3.

Здійснює опонування докторських і кандидатських дисертацій. З 2019 року по 2021 рік  – член спеціалізованої вченої ради Д 58.053.01 у Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка.

Двічі була членом журі міського етапу Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі», зокрема у номінації «Розвивальні програми» (м. Тернопіль, 25.11.2020 р.) та у номінації «Просвітницькі програми» і додатковій номінації «Особливості роботи вчителя фізичної культури з дітьми з ООП» (м. Тернопіль, 25.11.2021 р.).

У 2021 році за запитом Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» здійснювала психолого-педагогічну експертизу електронної версії підручника «Інформатика» для 8 класу з поглибленим вивченням інформатики закладів загальної середньої освіти.

Член Української Психологічної Асоціації.

Стажування

У 2019 році пройшла міжнародне науково-педагогічне стажування у Польщі на базі Вищої лінгвістичної школи в м. Ченстохова (Європейський освітній проєкт «The innovative Methods and Technologies of Teaching: The Newest in the European Educational Practice» (Psychology. Philosophy of Education).

У 2021 році пройшла міжнародну програму підвищення кваліфікації керівників закладів освіти, педагогічних та науково-педагогічних працівників «Разом із Визначними Лідерами Сучасності: Цінності, Досвід, Знання, Компетентності і Технології для Формування Успішної Особистості та Трансформації Оточуючого Світу», організовану International Historical Biographical Institute (Dubai ­ – New York – Rome – Jerusalem – Beijing) та отримала кваліфікацію «Міжнародний Вчитель/Викладач».

Відзнаки

Нагороджена Грамотою Національної академії педагогічних наук України (2020 р.);

Грамотами ТНПУ імені В. Гнатюка (2003 р.; 2010 р.; 2011 р.); 

Грамотою Управління освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації (2016 р.);  

Подякою Міністерства освіти і науки України (2017 р.); 

Подякою Тернопільського міського голови С. Надала (2018 р.); 

Грамотою Міністерства освіти і науки України (2019 р.);

Подякою Управління освіти і науки Тернопільської міської ради (2020 р.).

Сфера професійних інтересів 

Педагогічна та вікова психологія, психодидактика, психологічна служба в закладах освіти, психологія емоційного інтелекту.

Основні публікації

Монографії:

  1. Шпак М. М. Психологія розвитку емоційного інтелекту молодших школярів : монографія. Тернопіль : ТНПУ імені В. Гнатюка, 2016. 372 с.
  2. Шпак М. М. Соціально-психологічні чинники розвитку емоційного інтелекту молодших школярів. Становлення культури життєвого самовизначення сучасної молоді : психологічна теорія і практика : монографія / за ред. Г. К. Радчук. Тернопіль : ТНПУ імені В. Гнатюка, 2016. С. 224–243. 
  3. Шпак М. М. Психологічні особливості розвитку емоційного інтелекту в студентському віці. Pedagogical and psychological science and education: transformation and development vectors : collective monograph. Riga, Latvia : «Baltija Publishing», 2021. Vol. 2. P. 342–359.

Навчально-методичні посібники, методичні рекомендації:

  1. Шпак М. М. Психологічна служба в закладах освіти : навч.-метод. посіб. Видання друге, випр. та доп. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2014. 195 с. 
  2. Шпак М. М. Переддипломна практика. Система практик у професійній підготовці психологів : навч.-метод. посіб. / З. М. Адамська, І. П. Андрійчук, О. М. Воронкевич та ін.; за заг. ред. Г. К. Радчук. Видання друге, випр. і доп. Тернопіль : ТНПУ, 2019. С. 284-410.
  3. Основи науково-психологічних досліджень : навч.-метод. посіб. / З. М. Адамська, І. П. Андрійчук, О.М. Воронкевич, Г. К. Радчук, С. В. Чопик, М. М. Шпак; за ред. Г. К. Радчук. Видання друге, розшир. і доп. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2020. 214 с.
  1. Методичні рекомендації до написання, захисту та оцінювання кваліфікаційних робіт зі спеціальності 053 «Психологія» / укладач : М. М. Шпак. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2021. 48 с.

Статті:

  1. Шпак М. Емоційний інтелект в контексті сучасних психологічних досліджень. Психологія особистості. 2011. № 1 (2). С. 282–288.
  2. Шпак М. М. Психологічні механізми розвитку емоційного інтелекту. Наука і освіта. 2014. № 5. С. 104–109.
  3. Шпак М. М. Емоційний інтелект як особистісний ресурс забезпечення психологічного благополуччя молодших школярів. Наука і освіта. 2016. № 5. С. 266–270.
  4. Шпак М. М. Психологічний супровід розвитку емоційного інтелекту молодших школярів. Актуальні проблеми психології : зб. наук. праць Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Том XIII : Психологія розвитку дитини в умовах дошкільної та початкової освіти. Харків : КЦ ФОП Іванової М. А., 2016. Вип. 1. С. 142–153. 
  5. Шпак М. М. Вікові особливості розвитку емоційного інтелекту молодших школярів. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, VI (68), Issue : 164. Budapest, 2018. P. 71–74.
  6. Шпак М. Психологічна концепція розвитку емоційного інтелекту особистості в онтогенезі. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки : зб. наук. праць / за наук. ред. І. С. Булах. Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. Вип. 10 (55). С. 125–134.
  7. Шпак М. М. Психоемоційний стан студентів в умовах дистанційного навчання. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія : Психологічні науки. 2021. Вип. 4. С. 115–121.
  8. Шпак М. М. Стресостійкість особистості в дискурсі сучасних психологічних досліджень. Габітус. 2022. Вип. 39. С. 199–203.
  9. Zhuravlova L., Shpak M. Development of emotional intelligence of primary school pupils. Socialization & Human Development: International Scientific Journal / Kyiv Taras Shevchenko National University, Universit of Szczecin (Poland), Ukrainian Association of Educational and Developmental Psychology (Ukraine). Szczecin, Kyiv, 2019. Vol. 1. № 1. С. 94–101.
  10. Shpak M., Kichuk A., Sytnyk O., Ishchuk N., Filonenko D., Hrozna O. Socio-psychological factors of user trust in information in electronic mass communication. Estudios de Economia Aplicada. 2021. Vol. 39. Issue 5.
Шпак_М.М._Сертифiкат_Англiя,_2021
Шпак_М.М._Сертифiкат_Iнклюзивна_освiта,_2021
Шпак_М.М._Сертифiкат_Мiжнар_програма_пiдвищ_квалiфiкацii,_2021
1010
shpak-m.-seminar-emoc.-intelekt-1
shpak-m.-gramota-mon-ukraini-1
shpak-m.-krajovij-forum-osvityan-1
shpak-m.-mizhnar.-konfer.-lviv-1
shpak-m.-mizhnar.-konfer.-lyublin-polshha-1
shpak-m.-mizhnar.-konfer.-polshha-1
shpak-m.-mizhnar.-konfer.-ternopil-1
shpak-m.-mizhnar.-konfer.-tnpu-2018-1
shpak-m.-mizhnar.-konfer.-tnpu-2020
shpak-m.-mizhnar.-konfer.-ugorshhina-1
shpak-m.-mizhnar.-nauk.-forum-1
shpak-m.-mizhnar.-stazhuvannya-polshha-2019-1
shpak-m.-seminar-art-terapev.-tehnologii-1
shpak-m.-seminar-rob.-progr.-navch.-discip.-tnpu-1
shpak-m.-seminar-trening-cdn-tnpu-2020_page-0001
shpak-m.-trening-akadem.-dobrochesnist-1
shpak-m.-trening-dlya-pidgotovki-espertiv-iz-zab.-yakosti-vishh.-osviti-1
shpak-m.-trening-metodi-fasilitacii-u-vikladanni-1
shpak-m.-gramota-napn-ukraini-1