Народилася 6 жовтня 1972 року в м.Тернополі. У 1989 році закінчила середню школу № 3 з поглибленим вивченням іноземних мов м.Тернополя.
У 1994 році закінчила з відзнакою Тернопільський державний педагогічний інститут за спеціальністю «Педагогіка і методика початкового навчання і образотворче мистецтво» та здобула кваліфікацію спеціаліста: учитель початкових класів, образотворчого мистецтва.
Із серпня 1994 року до серпня 1998 року працювала вчителем початкових класів у загальноосвітній школі № 27 м. Тернополя. Із серпня 1998 року до листопада 2000 року працювала вчителем початкових класів у НВО «Школа-дитячий садок № 32» м. Тернополя.
Із листопада 2000 року до листопада 2003 року навчалася в аспірантурі Тернопільського державного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка при кафедрі педагогіки і методики початкової освіти. У 2004 році захистила кандидатську дисертацію на тему «Формування природничих знань дієво практичного характеру у молодших школярів» та здобула науковий ступінь кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.09 – теорія навчання.
Із грудня 2003 по квітень 2006 року працювала на посаді асистента кафедри природничих і математичних дисциплін початкового навчання Тернопільського державного (згодом національного) педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.
У 2007 р. присвоєно вчене звання доцента.
Із квітня 2006 року донині працює на посаді доцента кафедри природничих і математичних дисциплін початкового навчання, згодом кафедри педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.
Стажування
Волинський національний університет ім. Лесі Українки, з 19 березня по 20 квітня 2012 року;
Мукачівський державний університет, з 29 квітня по 30 червня 2017 року кафедрі педагогіки дошкільної та початкової освіти;
University of Economy (Bydgoszcz, Poland). Термін стажування: summer semester in 2019/2020 Academic Year. Тема: «European and Polis system of higher education: practice, experience, innovative learning methods».
Сфера наукових інтересів
теоретичні засади процесу формування дієвих природничих знань у молодших школярів; методичні аспекти вивчення природознавства, суспільствознавства, основ здоров’я в початковій школі; підготовка майбутніх вчителів початкової школи до викладання предметів освітніх галузей «Природознавство», «Суспільствознавство»
Відзнаки
- Грамота Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка (квітень 2011 р.);
- Грамота Тернопільської обласної державної адміністрації, Тернопільської обласної ради (травень 2014 р.);
- Грамота управління освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації (квітень 2016 р.);
- Грамота Тернопільської міської ради (квітень 2017 р.)
Основні публікації
Жаркова І. Передумови ефективності сприймання природничих знань молодшими школярами // Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету. Серія: Педагогіка. — 2001. — № 5. — С. 77-81.
Жаркова І. Формування «учня-мислителя» у творчій спадщині В.О. Сухомлинського // Початкова школа. — 2002. — № 9. — С. 35-36.
Жаркова І. Теоретичні засади формування природничих знань дієво практичного характеру у молодших школярів // Проблеми педагогічних технологій. — Вип. 2. — Луцьк : Волинська друкарня, 2003. — С. 182-186.
Жаркова І., Мечник Л. Система пізнавальних завдань як засіб формування дієвих природничих знань молодших школярів // Початкова школа. — 2003. — № 4. —С. 19-21.
Жаркова І. Педагогічні умови формування природничих знань дієво практичного характеру в учнів початкових класів // Збірник наукових праць. Педагогічні науки. Вип. 34. — Херсон : Видавництво ХДУ, 2003. — С. 72-76.
Жаркова І., Мечник Л. Керівництво процесом формування у молодших школярів природничих знань дієво практичного характеру // Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету. Серія: Педагогіка. — 2004. — № 2. — С. 145-149.
Жаркова І. Використання пізнавальних завдань під час формування природничих знань в учнів 3-4 класів // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету. Серія: Педагогіка. — 2006. — № 3. — С. 101-104.
Жаркова І. Використання інтерактивного навчання у процесі підготовки майбутніх учителів початкової школи // Шляхи удосконалення навчального процесу в контексті інноваційних змін в системі вищої освіти // Матеріали регіонального науково-практичного семінару / За заг. ред. Г.В. Терещука. — Тернопіль : Вид-во ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2011. — С. 121-124.
Жаркова І., Мечник Л. Характеристика тестових завдань для контролю навчальних досягнень студентів // Проблеми конструювання та застосування засобів оцінювання успішності студента // Матеріали регіонального науково-практичного семінару / За заг. ред. Г.В. Терещука. — Тернопіль : Вид-во ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2012. — С. 108-113.
Жаркова І.Підготовка майбутніх учителів початкової школи шляхом використання технологій інтерактивного навчання // Імідж сучасного педагога. — 2012. — № 6. — С. 33-35.
Жаркова І., Мечник Л., Косенко Л. Основи здоров’я: підручн. для учнів 1 кл. загальноосвітн. навч. закл. — Тернопіль : Астон, 2012. — 112 с.: іл. (рекомендовано Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України — Наказ № 118від07. 02. 2012 р.).
Жаркова І. Використання технологій інтерактивного навчання під час вивчення у ВНЗ методики навчання освітньої галузі «Природознавство» // Вісник Черкаського університету. Серія педагогічні науки. — 2013. — № 34 (287). —С. 20-24.
Жаркова І. Використання технології організації навчальної проектної діяльності на уроках природознавства в початковій школі // Підготовка майбутніх учителів до реалізації Державного стандарту початкової загальної освіти // Матеріали регіонального науково-практичного семінару / За заг. ред. В. М. Чайки. — Тернопіль : Вид-во ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2013. — С. 67-70.
Жаркова І. Формування предметної природознавчої компетентності молодших школярів шляхом використання проектної технології // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія : Педагогіка. — 2015. — № 1. — С. 43-49.
Жаркова І., Мечник Л. Природознавство : підруч. для 4-го класу загальноосвіт. навч. закл. —Тернопіль : Підручники і посібники, 2015. — 192 c. :іл. (рекомендовано Міністерством освіти і науки України — Наказ № 777від 20. 07. 2015 р.).
Косован О., Вітушинська Н., Жаркова І. Слухняні пальчики. Зошит для підготовки руки до письма для дітей 4-5 років. — Тернопіль : Підручники і посібники, 2016. — 48 c.
Жаркова І. Розвиток інтелектуальної обдарованості у молодших школярів на уроках природознавства // Збірник наукових праць «Педагогічні науки». — 2017. — Випуск LХХХ. — Том 2. — С. 66-71.
Козак М., Корчевська О., Жаркова І. Методичні аспекти реалізації окремих змістових ліній у підручниках з математики для 1-2 класів авторів М. Козак, О. Корчевської // Початкова школа. — 2019. — № 12. — С. 24-29.
Жаркова І. Використання тестових завдань для контролю та оцінювання навчальних досягнень студентів із методики навчання природничої освітньої галузі // Підготовка майбутніх фахівців початкової та дошкільної освіти: стратегії реформування : колективна монографія / за ред. В. М. Чайки, О. І. Янкович. — Тернопіль : Осадца Ю.В., 2019. — С. 37-47.
Yankovych, O., Shorobura, I., Binytska, O., Binytska, K., Czepil, M., Karpenko, O., Zharkova, I., Hladiuk, T., & Matiiash, V. (2020). Primary School Pupils‘ Problem-Solving Skills Formation. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 12(2), р. 148-168. — https://doi.org/10.18662/rrem/12.2/271
Автор навчальних посібників для учнів початкової школи з предметів «Природознавство», «Я у світі», «Основи здоров’я», «Я досліджую світ», схвалених для використання у загальноосвітніх навчальних закладах комісією з педагогіки та методики початкового навчання Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України, та методичних розробок для вчителів початкової школи з предмету «Природознавство».
Співавтор підручників із курсу «Я досліджую світ» для учнів 1, 2 і 3 класів, схвалених до використання у закладах загальної середньої освіти Міністерством освіти і науки України:
Жаркова І., Мечник Л. Я досліджую світ : підруч. інтегрованого курсу для 1-го класу закладів загальної середньої освіти. У 2 ч. — Ч. 1 Тернопіль : Підручники і посібники, 2018. — 96 c. : іл. (гриф МОН України — Наказ від 06. 07. 2018 р. № 734). — https://lib.imzo.gov.ua/wa-data/public/site/books/Pidruchnuk-1kl-2018-pdf/08_YDS_1kl/ZharkovaII/YDS1_ch1_Derzhavne.pdf
Жаркова І., Мечник Л. Я досліджую світ : підруч. інтегрованого курсу для 1-го класу закладів загальної середньої освіти. У 2 ч. — Ч. 2. Тернопіль : Підручники і посібники, 2018. — 96 c. : іл. (гриф МОН України — Наказ від 06. 07. 2018 р. № 734). — https://lib.imzo.gov.ua/wa-data/public/site/books/Pidruchnuk-1kl-2018-pdf/08_YDS_1kl/ZharkovaII/YDS1_ch2_Derzhavne.pdf
Жаркова І., Мечник Л., Роговська Л., Пономарьова Л., Антонов О. Я досліджую світ : підруч. для 2-го класу залкл. загал. серед. освіти. У 2 ч. Ч. 1. — Тернопіль : Підручники і посібники, 2019. — 128 c. : іл. (гриф МОН України — Наказ від 28. 03. 2019 р. № 407). — https://lib.imzo.gov.ua/wa-data/public/site/books2/pidruchnyky-2-klas-2019/08-ya-doslidzhuyu-svit-2-klas/yads-2-kl-zharkova-mechnyk-pidruchnyky-i-posibnyky/02-yds-p1-mechnik.pdf
Жаркова І., Мечник Л., Роговська Л., Пономарьова Л., Антонов О. Я досліджую світ : підруч. для 2-го класу залкл. загал. серед. освіти. У 2 ч. Ч. 2. — Тернопіль : Підручники і посібники, 2019. — 128 c. : іл. (гриф МОН України — Наказ від 28. 03. 2019 р. № 407). — https://lib.imzo.gov.ua/wa-data/public/site/books2/pidruchnyky-2-klas-2019/08-ya-doslidzhuyu-svit-2-klas/yads-2-kl-zharkova-mechnyk-pidruchnyky-i-posibnyky/02-yds-p2-mechnik.pdf
Жаркова І., Мечник Л., Роговська Л., Пономарьова Л., Антонов О. Я досліджую світ: підручник для 3 класу ЗЗСО. У 2 частинах. Частина 1. — Тернопіль : Підручники і посібники, 2020. — 144 с. (Гриф МОН України, Наказ МОН України від 21. 02. 2020 № 271). — https://lib.imzo.gov.ua/wa-data/public/site/books2/pidruchnyky-3-klas-2020/8-YDS-3kl/YDS-3kl-Zharkova/YDS-3kl-Zharkova-ch1.pdf
Жаркова І., Мечник Л., Роговська Л., Пономарьова Л., Антонов О. Я досліджую світ: підручник для 3 класу ЗЗСО. У 2 частинах. Частина 2. — Тернопіль : Підручники і посібники, 2020. — 144 с. (Гриф МОН України, Наказ МОН України від 21. 02. 2020 № 271). — https://lib.imzo.gov.ua/wa-data/public/site/books2/pidruchnyky-3-klas-2020/8-YDS-3kl/YDS-3kl-Zharkova/YDS-3kl-Zharkova-ch2.pdf
Першокурсники ФПП долучилися до студентської спільноти ТНПУ
вересень 26, 2023
Святкування Всеукраїнського дня дошкілля у "Смайлику-ТНПУ"
вересень 25, 2023
Із Всеукраїнським днем дошкілля-2023!
вересень 24, 2023