e-mail: hrutsg@ukr.net; hruts.g@gmail.com
Профіль Google Scholar:
https://scholar.google.com.ua/citations?user=cRFQCpkAAAAJ&hl=en
ORCID:
https://orcid.org/0000-0002-7918-7159
Web of Science ResearcherID I-7601-2018
https://publons.com/researcher/1926867/galyna-hruts/
Життєве кредо
В усьому я і все в мені, і швидкоплинне, й невмируще, йти по житті як по вогні і не стоптати білі ружі. І зберегтися в чистоті, в отій високій, в тій єдиній, щоб у кінці мого путі промовив клен: «Пройшла людина» (Т. Мельничук)
Захоплення
Духовність, культура, мистецтво, література, поезія, живопис, музика, театр, мандрування, фотографування.
Народилася у смт. Козлів, Козівського району, Тернопільської обл. З відзнакою закінчила філологічний факультет Тернопільського державного педагогічного інституту ім. Я. Галана. Після закінчення вишу почала працювати асистентом кафедри педагогіки і методики початкового навчання факультету початкових класів ТДПІ ім. Я. Галана, читаючи такі курси: історія педагогіки, педагогіка, методика народознавства і обрядової культури, практикум з російської мови. 1999 року закінчила аспірантуру при Тернопільському державному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка і захистила кандидатську дисертацію «С. Русова і просвітницький рух в Україні» зі спеціальності 13.00.01 – теорія та історія педагогіки.
З 1999 року працює доцентом кафедри педагогіки, яка 2014 року перейменована у кафедру педагогіки та менеджменту освіти.
З 2012 року до 2016 року – докторантка кафедри. Працює над проблемою формування духовної культури студентської молоді.
Як викладач читає курси педагогічних дисциплін («Вступ до педагогічної професії», «Педагогіка», «Педагогіка і психологія вищої школи», «Методика організації наукових досліджень») для студентів факультету іноземних мов, магістрантів різних факультетів.
Груць Г. М. – авторка близько 180 наукових, науково-методичних, науково-популярних праць. Неодноразово брала участь у теле- і радіопередачах.
За час роботи на кафедрі Груць Г. М. взяла участь у понад 100 всеукраїнських та міжнародних науково-практичних конференціях, кілька років поспіль була головою ДЕКу на психолого-педагогічному відділенні факультету педагогіки і психології. Провела низку тренінгів з розвитку духовної культури для педагогів та керівників закладів освіти; бере активну участь у роботі Центру педагогічного консалтингу при кафедрі педагогіки та менеджменту освіти факультету педагогіки і психології Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.
Відзнаки:
Подяка Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди (2007);
Грамота Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка (2010);
Грамота Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка (2015);
Подяка Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка (2019);
Подяка Національної академії педагогічних наук України (2020).
Основні публікації
- Груць Г. Основи формування духовної культури студентської молоді // Науковий вісник Кременецького обласного гуманітарно-педагогічного інституту м. Тараса Шевченка. Серія: Педагогіка // За ред. НісімчукаА. С. Бенери В.Є. Кременець: ВЦ КОГПІ ім. Тараса Шевченка. 2013. Вип. 1. С. 122 – 131.
- Груць Г. Розвиток духовної культури студентів: історико-педагогічний аспект // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Педагогіка. 2013. – № 1. С. 20 – 25.
- Груць Г. Проблеми духовного розвитку сучасної студентської молоді: міфи і реалії // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Педагогіка. 2013. № 2. С. 85 – 92.
- Груць Г. Значення феномену віри у формуванні особистості студентів // Вісник Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Філософія. 2014. Вип. 43, С. 71 – 89.
- Груць Г. Роль гуманітарних дисциплін у формуванні духовної культури студентської молоді // Збірник наукових праць: філософія, соціологія, психологія. Івано-Франківськ: ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника», 2015. Вип. 20, ч. 1. С. 62 – 68.
- Груць Г. Формування національної мовної особистості засобами гуманітарних дисциплін // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Педагогіка. 2015. № 2. С. 141 – 148.
- Груць Г. Слово як сакральний символ: педагогічний аспект // Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»: збірник наукових праць. Переяслав-Хмельницький, 2015. Вип. 37. Педагогіка. С. 94 – 104.
- Груць Г. М. Організація та проведення педагогічної і наукової практики магістрантів факультету іноземних мов (за кредитно-трансферною системою): Навчально-методичний посібник // Г.Груць, І.П.Задорожна. Тернопіль: ТНПУ, 2015. 90 с.
- Груць Г. Організація та проведення педагогічної і наукової практики магістрантів. Тернопіль: ТНПУ, 2017. 71 с.
- Груць Г. Методичні рекомендації з підготовки, написання і оформлення курсових робіт. Тернопіль: ТНПУ, 2018. 24 с.
- Груць Г. Співвідношення віри і знання: історичний дискурс. Матеріали ІV Всеукраїнської науково-практичної конференції, м. Тернопіль, 2017. Тернопіль-Київ: ФОП Осадца Ю. В., С. 255 – 262.
- Груць Г. Феномен віри і знання в процесі формування особистості студентів. ADVANCES OF SCIENCE: Proceedings of articles the international scientific conference. Czech Republic, Karlovy Vary – Ukraine, Kyiv, 27 June 2019 [Electronic resource] / Editors prof. L.N. Katjuhin, I.A. Salov, I.S. Danilova, N.S. Burina. – Electron. txt. d. (1 файл 6 MB). Czech Republic, Karlovy Vary: Skleněný Můstek – Ukraine, Kyiv: MCNIP, 2019. С. 457-471.
- Груць Г. М. Вплив психоаналітичного напрямку в освіті на розвиток духовної культури особистості. Міжнародна колективна монографія за загальною редакцією проф. В. П. Бабича, проф. Л. С. Рибалко «ДУХОВНО-ІНТЕЛЕКТУАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ І НАВЧАННЯ МОЛОДІ В ХХІ СТОЛІТТІ», Харків, 2019, С. 255-266
- Груць Г. М. Управлінська культура керівника закладу загальної середньої освіти: шляхи формування. «Актуальні проблеми управління закладами освіти в контексті стратегії модернізації освітньої галузі: колективна монографія / за загальною редакцією В. П. Кравця. Г. М. Мешко, Тернопіль, 2020,С. 207-222
- Груць Г. РЕЛІГІЙНО-ДУХОВНІ ЦІННОСТІ ЯК УМОТИВОВАНІ ПОТРЕБИ РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ СТУДЕНТІВ: ІСТОРИЧНИЙ АСПЕКТ. Науковий збірник «Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка». АКТУАЛЬНI ПИТАННЯ. HUMANITIES SCIENCE CURRENT ISSUES: Interuniversity collection of Drohobych Ivan Franko State Pedagogical University Young Scientists Research Papers. ВИПУСК 35. ТОМ 2. 2021. ISSUE 35. VOLUME 2. 2021. С. 238–247.
- Hruts H.M., Plavutska O.P., Zakordonets N.I. THE ROLE OF PEDAGOGICAL DISCIPLINES IN THE SPIRITUAL SELF-ACTUALIZATION OF STUDENT YOUTH С. Інноваційна педагогіка. Випуск 32. Том 1. РОЗДІЛ 4. ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ВИХОВАННЯ. 2021. С. 184–187.
- Боднар О., Груць Г., Вуйцік М. СПЕЦИФІКА ДЕЛЕГУВАННЯ ПОВНОВАЖЕНЬ ІЗ ВИКОРИСТАННЯМ КОНЦЕПЦІЇ КАЙДЗЕН У ЗАКЛАДІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ. Імідж сучасного педагога : електрон. наук. фах. журн. (категорія «Б»). 2022, №3 (204). С. 20-29.
Участь у конференціях і семінарах
- VIII–ий Міжнародний симпозіум «Проблеми інтеграції науково-освітнього, інтелектуального потенціалу в державотворчому процесі», Україна – Туреччина, 12 – 14 червня 2013 року, м. Тернопіль.
- ІV Всеукраїнська науково-практична конференція «Протестанські церкви у контексті вітчизняної історії та суспільних трансформацій (до 50-ліття Реформації), 27-28 квітня, 2017 р., м. Тернопіль.
- Всеукраїнська(з міжнародною участю) науково-практична конференція «Сучасні соціокультурні та психолого-педагогічні координати розвитку дитини», 19-20 квітня 2018 року, Тернопіль.
- Міжнародна наукова конференція «Духовно-моральне виховання особистості: реалії та перспективи», 20 квітня, 2018 року, Зарваниця.
- Груць Г. Розвиток духовної особистості у працях В. О. Сухомлинського. Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції // Науковий, методичний, інформаційний збірник Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти. Тернопіль: ТОКІППО, 2018. Вип. 9. С. 10 – 14.
- Груць Г. Розвиток духовної культури вчителя як складової його професійної культури. Міжнародна науково-практична конференція «Розвиток професіоналізму сучасного педагога в постнекласичній парадигмі», 9-10 квітня 2019 року, м. Черкаси, С. 102 – 104
- Груць Г. Формування управлінської культури керівника закладу освіти. Парадигмальна модель керівника сфери освіти у контексті євроінтеграційних процесів: матеріали Міжнародного форуму управлінської діяльності (18-19 травня 2019 р. м. Тернопіль). Тернопіль: Крок, 2019. 361с. С. 177-182.
- Груць Г. Феномен віри і знання в процесі формування особистості студентів. ADVANCES OF SCIENCE: Proceedings of articles the international scientific conference. Czech Republic, Karlovy Vary – Ukraine, Kyiv, 27 June 2019 [Electronic resource] / Editors prof. L.N. Katjuhin, I.A. Salov, I.S. Danilova, N.S. Burina. – Electron. txt. d. (1 файл 6 MB). Czech Republic, Karlovy Vary: Skleněný Můstek – Ukraine, Kyiv: MCNIP, 2019. С. 457-471.
- Груць Г. Роль віри і знання в процесі формування особистості студентів. Матеріали Міжнародної конференції «Духовно-моральне виховання особистості: реалії та перспективи». Зарваниця, 2019. С.28 – 41.
- Груць Г. Розвиток духовної компетентності керівника закладу загальної середньої освіти. Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції «Професійна компетентність керівника сучасного закладу освіти: код епохи». Хмельницький, 2020. С. 101 – 110.
- Груць Г. М. Особистість і професійна компетентність педагога в сучасній освіті. Матеріали Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції 22 травня 2020 року «Професійна компетентність учителя Нової української школи: формування, розвиток та удосконалення: матеріали Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції / за ред. В.М.Чайки. Тернопіль: ТНПУ, 2020, С. 6-9.
- Груць Г. М. Любов як головна цінність формування особистості студентів ІІ Міжнародна науково-практична конференція «ЦІННІСНІ ОРІЄНТИРИ В СУЧАСНОМУ СВІТІ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ ТА ПРАКТИЧНИЙ ДОСВІД. Збірник тез. Тернопіль, 18-19 2020, С. 89-92
- Груць Г. М. Ґендерна рівність як умова духовного, культурного та інтелектуального розвитку українського суспільства у поглядах Софії Русової. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції 10–11 вересня 2020 року «СУЧАСНІ СТРАТЕГІЇ ҐЕНДЕРНОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ», Тернопіль: ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2020, С. 19-22
- Груць Г. Ціннісно-смислові основи сучасного освітнього процесу: постановка проблеми. Ціннісні орієнтири в сучасному світі: теоретичний аналіз та практичний досвід : збірник тез ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції, 13-14 травня 2021 року, м. Тернопіль. ТНПУ ім. В.Гнатюка. / Ред. кол.: Морська Н. Л., Поперечна Г. А., Литвин Л. М. Тернопіль : Вектор, 2021. С. 214–218.
- Груць Г. Особливості управлінської культури викладача сучасного закладу вищої освіти. [Peculiarities of Managerial Culture of a Modern Freelance Teacher]. ЗБІРНИК МАТЕРІАЛІВ ПЕРШОГО МІЖНАРОДНОГО НАУКОВОГО ФОРУМУ, 7-8 лютого 2022 року, Випуск 1 (4). Adaptive Processes in Education Collection of Materials First International Scientific Forum Issue 1 (4), 2022 February 7-8, 2022, Issue 1 (4), 2022, Київ-Харків | Kyiv-Kharkiv. С. 207-210.
- Груць Г. Ціннісні орієнтири університетської освіти. Освітній процес у вищій школі та шкільній освіті у воєнний час: інтеграція України до Європейського простору вищої освіти (EHEA) через призму європейських моделей освіти TeLSAC та PERFORMER. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції ((Національний університет «Львівська політехніка», м. Львів, 4-5 травня 2022 року), м. Львів. С. 64-68.
- Груць Г. До проблеми обґрунтування актуальності науково-педагогічних досліджень. МЕТОДОЛОГІЯ СУЧАСНИХ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ. ЗБІРНИК НАУКОВИХ ПРАЦЬ за результатами ХVІІІ Міжнародної науково-практичної конференції, присвяченої 300-річчю Г. С. Сковороди (12–13 травня 2022 р., м. Харків. С. 153-157.
- Груць Г. Трансформація традиційних цінностей студентів у нових історичних умовах. Ціннісні орієнтири в сучасному світі: теоретичний аналіз та практичний досвід : збірник тез ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції, 13-14 травня 2022 року, м. Тернопіль. ТНПУ ім. В.Гнатюка. / Ред. кол.: Морська Н. Л., Поперечна Г. А., Литвин Л. М. Тернопіль : Вектор, 2022. С.368-370.