Радченко Ольга Яківна – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та менеджменту освіти
e-mail: yan.olga1208@gmail.com
- Профіль Google Scholar: https://scholar.google.com.ua/citations?hl=uk&user=ytlXL8AAAAAJ&view_op=list_works&sortby=title
- Профіль ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3403-4172
- Профіль Scopus https://www.scopus.com/authid/detail.uri?origin=resultslist&authorId=57216614993&zone=
- Researcher ID https://publons.com/researcher/1472816/olha-radchenko/
Народилася у м. Кременці Тернопільської обл. У 1994 році закінчила Тернопільську загальноосвітню школу № 9 із золотою медаллю. У 1999 році з відзнакою закінчила Тернопільський державний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка за спеціальністю «Початкове навчання і образотворче мистецтво». З 1999 по 2000 рік працювала вихователем групи продовженого дня ДНЗ № 32 м. Тернополя. З 2000 року працювала вчителем початкових класів у загальноосвітній школі I–III ступенів № 30 м. Тернополя. У 2002-2005 рр. навчалася у аспірантурі Тернопільського державного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. У 2006 р. в Інституті педагогіки АПН України захистила кандидатську дисертацію «Формування у молодших школярів уміння працювати з підручником» зі спеціальності 13.00.09 – теорія навчання. З листопада 2005 р. – асистент, з 2008 р. – викладач, а з 2014 року – доцент кафедри.
Досвід наукової та науково-педагогічної діяльності 16 років.
Стажування у Житомирському державному університеті імені Івана Франка (2018 рік). Тема стажування: «Підвищення ефективності викладання педагогічних дисциплін».
Коло наукових інтересів: формування у молодших школярів уміння працювати з підручником; підготовка майбутніх учителів до організації роботи з підручником. Автор 20 публікацій із окресленої проблеми. Є членом науково-дослідної лабораторії шкільного підручника.
Основні публікації:
- Кодлюк Я.П., Янченко О.Я. Робота з підручником на уроках у початковій школі (навчально-методичний посібник). Посібник для вчителя початкової школи / За ред. О.Я.Савченко. К.: Наш час, 2009. 104 с.
- Радченко О. Я. Інноваційні технології як складова освітнього середовища сучасного закладу освіти. Актуальні проблеми управління закладами освіти в контексті стратегії модернізації освітньої галузі: колективна монографія / за загальною редакцією В. П. Кравця, Г. М. Мешко. Тернопіль: ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2020. С. 70-83.
- Радченко О. Я. Шляхи формування творчої особистості майбутнього педагога у процесі вивчення педагогічних дисциплін Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах № 66 (2019). С.157-163.
- Радченко О. Я., Вихор С. Т. Підготовка вчителя до використання електронного підручника в навчальному процесі. Матеріали міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Професійна компетентність учителя Нової української школи: формування, розвиток та удосконалення». Тернопіль: ТНПУ. 2020. С. 72-75.
- Радченко О. Я. Педагогічне стимулювання професійного зростання як управлінська проблема. Розвиток професіоналізму сучасного педагога в постнекласиній парадигмі. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції. м.Черкаси, 9-10 квітня 2019 р. Черкаси: Видавець Гордієнко Є.І. С. 44-46.
- Радченко О. Я. Управління процесом формування іміджу педагога дошкільного закладу. Парадигмальна модель керівника сфери освіти у контексті євроінтеграційних процесів: Матеріали Міжнародного форуму управлінської діяльності (18-19 травня 2019 року, ) м. Тернопіль. Тернопіль: КРОК, 2019. С.141-143.
- Радченко О. Я. Розвиток пізнавальних процесів молодших школярів засобами підручників. Педагогічний альманах: Збірник наукових праць / редкол. В. В. Кузьменко (голова) та ін. Херсон: КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2015. Випуск 28. С. 45 – 52.
- Радченко О.Я. Формування у молодших школярів уміння працювати з підручником: підготовка вчителя. Вісник Черкаського університету (Серія: Педагогічні науки). 2013. № 34 (287). С. 98–103.
- Радченко О.Я. Організація роботи з ілюстративним матеріалом підручника. Імідж сучасного педагога. 2012. № 7 (126). С. 25–28.
- Янченко О.Я. Проблема діагностики рівня сформованості вміння працювати з підручником. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського державного університету. Серія педагогічна. Випуск ХІІІ. Кам’янець-Подільський: ФОП Сисин О. В., 2007. С. 175–181.
- Янченко О.Я. Спрямованість підручників для початкової школи на формування вміння вчитися. Проблеми сучасного підручника: Зб. наук. пр. / Ін-т педагогіки АПН України; Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки. Луцьк: РРВ «Вежа» Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки, 2007. Вип.7. С. 77–86.
- Yaroslava Kodliuk, Nadiya Bibik, Ihor Kodliuk, Liubov Kodliuk, Olha Radchenko. School textbook as an object of pedagogical research SHS Web of Conferences 104, 02009 (2021)
- С. Вихор, О. Радченко Актуальність морального виховання в епоху цивілізаційної кризи. Воєнні конфлікти та техногенні катастрофи: історичні та психологічні наслідки: Збірник тез І Міжнародної наукової конференції присвяченої 35 роковинам аварії на ЧАЕС, 22-23 квітня 2021 р. / Упорядники: А.А. Криськов, В.В. Вишньовський та Н.В. Габрусєва. Тернопіль: ФОП ПаляницяВ. А., 2021. С. 18-21.
- О. Радченко, С. Вихор Підготовка педагогів до вибору е-підручників. Освіта і суспільство VI: Міжнародний збірник наукових праць / Під ред. Т. Несторенко, Р. Бернатової. Ополє: видавництво Вищої школи управління і адміністрації в Ополє, Польща. 567 c. С.297-304. ISBN 978-83-66567-26-9.
- Радченко О.Я., Вихор С.Т. Аналіз готовності майбутніх педагогів до роботи в умовах інклюзивного середовища. Матеріали І Всеукраїнської міждисциплінарної науково-практичної конференції (м. Тернопіль, 8 квітня 2021 р.) / Упор. Удич З.І. Тернопіль: ТНПУ, 2021. С. 154-157.
- Світлана Вихор, Ольга Радченко. Особливості практичного впровадження дистанційного навчання під час викладання предметів педагогічного циклу у ЗВО. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, І. Зимомря]. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2021. Вип. 35. Том 1. C. 297-305.
- О. Я. Радченко, С. Т. Вихор Аналіз можливостей і особливостей використання е-підручників в умовах зміни формату навчання Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / [редкол.: А.В. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. Запоріжжя : КПУ, 2021. Вип. 75. 188 с. Т. 2. С. 79 – 85.
- О. Я. Радченко, С. Т. Вихор Особливості організації взаємодії між викладачем та студентами ЗВО в умовах дистанційного навчання Грааль науки: за матеріалами I Міжнародної науково-практичної конференції «Modern science: concepts, theories and methods of basic and applied research», що проводилася 25 червня 2021 року ГО «Європейська наукова платформа» (Вінниця, Україна) та ТОВ «International Centre Corporative Management» (Відень, Австрія). № 6 (Червень, 2021). С. 314-319.