×
Blog

Радченко Ольга Яківна

Радченко Ольга Яківна – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та менеджменту освіти

e-mail: yan.olga1208@gmail.com

Профіль Google Scholar: https://scholar.google.com.ua/citations?hl=uk&user=ytlXL8AAAAAJ&view_op=list_works&sortby=title

- Профіль ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3403-4172

- Профіль Scopus https://www.scopus.com/authid/detail.uri?origin=resultslist&authorId=57216614993&zone=

-  Researcher ID  https://publons.com/researcher/1472816/olha-radchenko/

 

Народилася  у м. Кременці Тернопільської обл. У 1994 році закінчила Тернопільську загальноосвітню школу № 9 із золотою медаллю. У 1999 році з відзнакою закінчила Тернопільський державний педагогічний університет імені  Володимира Гнатюка за спеціальністю «Початкове навчання і образотворче мистецтво».  З 1999 по 2000 рік працювала вихователем групи продовженого дня ДНЗ № 32 м. Тернополя.  З 2000 року працювала вчителем початкових класів у загальноосвітній школі I–III ступенів № 30 м. Тернополя. У 2002-2005 рр. навчалася у аспірантурі Тернопільського державного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. У 2006 р. в Інституті педагогіки АПН України захистила кандидатську дисертацію «Формування у молодших школярів уміння працювати з підручником» зі спеціальності 13.00.09 – теорія навчання. З листопада 2005 р.  – асистент, з 2008 р. –  викладач, а з 2014 року – доцент  кафедри.

Досвід наукової та науково-педагогічної діяльності 16 років.

Стажування  у Житомирському державному університеті імені Івана Франка (2018 рік). Тема стажування: «Підвищення ефективності викладання  педагогічних дисциплін».

Коло наукових інтересів: формування у молодших школярів уміння працювати з підручником; підготовка майбутніх учителів до організації роботи з підручником. Автор 20 публікацій із окресленої проблеми. Є членом науково-дослідної лабораторії шкільного підручника.

Основні публікації:

  1. Кодлюк Я.П., Янченко О.Я. Робота з підручником на уроках у початковій школі (навчально-методичний посібник). Посібник для вчителя початкової школи / За ред. О.Я.Савченко. К.: Наш час, 2009. 104 с.
  2. Радченко О. Я. Інноваційні технології як складова освітнього середовища сучасного закладу освіти. Актуальні проблеми управління закладами освіти в контексті стратегії модернізації освітньої галузі: колективна монографія / за загальною редакцією В. П. Кравця, Г. М. Мешко. Тернопіль: ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2020. С. 70-83.
  3. Радченко О. Я. Шляхи формування творчої особистості майбутнього педагога у процесі вивчення педагогічних дисциплін Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах № 66 (2019). С.157-163.
  4. Радченко О. Я., Вихор С. Т. Підготовка вчителя до використання електронного підручника в навчальному процесі. Матеріали міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Професійна компетентність учителя Нової української школи: формування, розвиток та удосконалення». Тернопіль: ТНПУ. 2020. С. 72-75.
  5. Радченко О. Я. Педагогічне стимулювання професійного зростання як управлінська проблема. Розвиток професіоналізму сучасного педагога в постнекласиній парадигмі. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції. м.Черкаси, 9-10 квітня 2019 р. Черкаси: Видавець Гордієнко Є.І. С. 44-46.
  6. Радченко О. Я. Управління процесом формування іміджу педагога дошкільного закладу. Парадигмальна модель керівника сфери освіти у контексті євроінтеграційних процесів: Матеріали Міжнародного форуму управлінської діяльності (18-19 травня 2019 року, ) м. Тернопіль. Тернопіль: КРОК, 2019. С.141-143.
  7. Радченко О. Я. Розвиток пізнавальних процесів молодших школярів засобами підручників. Педагогічний альманах: Збірник наукових праць / редкол. В. В. Кузьменко (голова) та ін. Херсон: КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2015. Випуск 28. С. 45 – 52.
  8. Радченко О.Я. Формування у молодших школярів уміння працювати з підручником: підготовка вчителя. Вісник Черкаського університету (Серія: Педагогічні науки). 2013. № 34 (287). С. 98–103.
  9. Радченко О.Я. Організація роботи з ілюстративним матеріалом підручника. Імідж сучасного педагога. 2012. № 7 (126). С. 25–28.
  10. Янченко О.Я. Проблема діагностики рівня сформованості вміння працювати з підручником. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського державного університету. Серія педагогічна. Випуск ХІІІ. Кам’янець-Подільський: ФОП Сисин О. В., 2007. С. 175–181.
  11. Янченко О.Я. Спрямованість підручників для початкової школи на формування вміння вчитися. Проблеми сучасного підручника: Зб. наук. пр. / Ін-т педагогіки АПН України; Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки. Луцьк: РРВ «Вежа» Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки, 2007. Вип.7. С. 77–86.
  12. Yaroslava Kodliuk, Nadiya Bibik, Ihor Kodliuk, Liubov Kodliuk, Olha Radchenko. School textbook as an object of pedagogical research SHS Web of Conferences 104, 02009 (2021)
  13. С. Вихор, О. Радченко Актуальність морального виховання в епоху цивілізаційної кризи. Воєнні конфлікти та техногенні катастрофи: історичні та психологічні наслідки: Збірник тез І Міжнародної наукової конференції присвяченої 35 роковинам аварії на ЧАЕС, 22-23 квітня 2021 р. / Упорядники: А.А. Криськов, В.В. Вишньовський та Н.В. Габрусєва. Тернопіль: ФОП ПаляницяВ. А., 2021. С. 18-21.
  14. О. Радченко, С. Вихор Підготовка педагогів до вибору е-підручників. Освіта і суспільство VI: Міжнародний збірник наукових праць / Під ред. Т. Несторенко, Р. Бернатової. Ополє: видавництво Вищої школи управління і адміністрації в Ополє, Польща. 567 c. С.297-304. ISBN 978-83-66567-26-9.
  15. Радченко О.Я., Вихор С.Т. Аналіз готовності майбутніх педагогів до роботи в умовах інклюзивного середовища. Матеріали І Всеукраїнської міждисциплінарної науково-практичної конференції (м. Тернопіль, 8 квітня 2021 р.) / Упор. Удич З.І. Тернопіль: ТНПУ, 2021. С. 154-157.
  16. Світлана Вихор, Ольга Радченко. Особливості практичного впровадження дистанційного навчання під час викладання предметів педагогічного циклу у ЗВО. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, І. Зимомря]. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2021. Вип. 35. Том 1. C. 297-305.
  17. О. Я. Радченко, С. Т. Вихор Аналіз можливостей і особливостей використання е-підручників в умовах зміни формату навчання Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / [редкол.: А.В. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. Запоріжжя : КПУ, 2021. Вип. 75. 188 с. Т. 2. С. 79 – 85.
  18. О. Я. Радченко, С. Т. Вихор Особливості організації взаємодії між викладачем та студентами ЗВО в умовах дистанційного навчання Грааль науки: за матеріалами I Міжнародної науково-практичної конференції «Modern science: concepts, theories and methods of basic and applied research», що проводилася 25 червня 2021 року ГО «Європейська наукова платформа» (Вінниця, Україна) та ТОВ «International Centre Corporative Management» (Відень, Австрія). № 6 (Червень, 2021). С. 314-319.
Radchenko Olha Yakivna HTML2021_page-0001
Radchenko Olha Yakivna_page-0001
Стажування_Радченко
Радченко 2.1.1(с)
Радченко (1)
№ DF485178
AtomsHubCert_Радченко-1
ЦДН_0126-1
Радченко-1
Радченко_сертифікат АПТ
Радченко 2.2.1
Радченко 2.1.2
Радченко 2.1.2(с)