Кандидат педагогічних наук, викладач кафедри педагогіки та менеджменту освіти
e-mail: ira.shulha@tnpu.edu.ua
Профілі:
Google Scholar (https://scholar.google.com.ua/citations?user=8Lxm-SIAAAAJ&hl=uk)
ORCID (https://orcid.org/0000-0002-0651-047X)
Research ID (https://publons.com/researcher/1971363/iryna-shulha/)
Research Gate (https://www.researchgate.net/profile/Iryna_Shulha)
Народилася у м. Тернополі. У 2011 р. закінчила Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка (ТНПУ) за спеціальністю «Початкова освіта», здобула кваліфікацію бакалавра початкової освіти, вчителя початкової школи. Протягом 2011–2012 рр. навчалась у магістратурі ТНПУ. Здобула кваліфікацію викладача педагогіки і методики початкової освіти.
Протягом 2012–2017 рр. працювала на посадах молодшої, з 2017 р. – старшої наукової співробітниці держбюджетних тем, які виконувались в ТНПУ на замовлення МОН України.
У 2013 р. вступила до аспірантури з відривом від виробництва при кафедрі педагогіки та ґендерної рівності (згодом кафедра педагогіки; кафедра педагогіки та менеджменту освіти) ТНПУ.
У 2016 р. захистила кандидатську дисертацію на тему: «Формування валеологічної культури у старших дошкільників і молодших школярів на засадах ґендерного підходу» за спеціальністю 13.00.07 – теорія і методика виховання (Інститут проблем виховання НАПН України, м. Київ) та здобула науковий ступінь кандидата педагогічних наук.
З 2018 р. працює асистенткою, а з 2019 р. – викладачкою кафедри педагогіки та менеджменту освіти.
Наукова робота
Участь у реалізації фундаментальних наукових досліджень на замовлення МОН України:
«Ґендерні компетенції в освітньо-професійному зростанні молоді» (державний реєстраційний номер 0109U002308; 2010–2011 рр.);
«Ґендерно-освітні технології у гуманітарному знанні: досвід і перспективи» (державний реєстраційний номер 0112U000276; 2012–2014 рр.);
«Реалізація ґендерного підходу в освітньо-виховний простір «навчальний заклад – родина – громада» в контексті європейської моделі демократії» (державний реєстраційний номер 0115U000193; 2015–2017 рр.);
«Психолого-педагогічні механізми створення ґендерно-справедливого середовища для дітей та молоді у контексті реалізації Концепції Нової української школи» (державний реєстраційний номер 0119U100477; 2019–2020 рр.).
Участь у реалізації колективних проєктів, програм, які фінансувались міжнародними організаціями:
Програма рівних можливостей та прав жінок в Україні за фінансової підтримки ЄС–ПРООН (2011 р.);
Проєкт Тернопільської обласної Асоціації жінок «Дослідження морально-етичних норм та ґендерних питань у сучасних регіональних медіа» за підтримки Українського медійного проєкту «У-медіа» Інтерньюз Нетворк (USAID) (2013 р.);
Проєкт «Рівні можливості для здобуття професії молодими матерями-студентками у ВНЗ» за фінансової підтримки Європейської Комісії (2013–2015 рр.);
Проєкт Офісу Ради Європи «Зміцнення та захист прав дітей в Україні» за підтримки Королівства Норвегії (2014 р.);
Проєкт «Ґендерний мейнстримінг у вищих навчальних закладах України», фінансування Фонду локальних ініціатив посольства Фінляндії в Україні (2015 р.).
Експертка з питань проведення антидискримінаційної експертизи електронних версій проєктів підручників, які подаються на щорічний Всеукраїнський конкурсний відбір, ініційований МОН України (з 2017 р. – по сьогодні). Членкиня експертної групи з проведення антидискримінаційної експертизи об’єктів грифування та прийняття рішень щодо рекомендацій для використання їх в освітньому процесі (Наказ МОН України № 95 від 22.01.2021 р.).
Сфера наукових інтересів
Дослідження проблеми створення недискримінаційного середовища у закладах освіти, недискримінаційна освіта в Україні та за кордоном.
Підвищення кваліфікації
Сертифікаційна програма з підготовки експертного кола для здійснення антидискримінаційної експертизи освітнього контенту. Сертифікат № 52-ІІІ-2017 від 26.01.2019 р. (102 год.).
Internship at the Center for Gender Studies (European Humanities University, Vilnius, Lithuania) from 01/02/2021 to 03/05/2021. Topic of Internship “Particularities of the system of inclusive education in Lithuania”. Certificate No. 74-14 (05.05.2021).
Відзнаки
Дипломи ІІ і ІІІ ступенів МОН України (раніше МОНМС України) (2011 р., 2012 р.);
Почесна грамота Головного управління у справах сім’ї, молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації (м. Харків, 2012 р.);
Грамота Тернопільської обласної державної адміністрації та Тернопільської обласної ради (2014 р.);
Подяка проєкту Офісу Ради Європи в Україні «Зміцнення та захист прав дітей в Україні» (2014 р.);
Подяка Національної академії педагогічних наук України (2015 р.);
Почесна грамота Національної академії педагогічних наук України (2018 р.);
Стипендія Кабінету Міністрів України для молодих вчених (2016–2018 рр.).
Публікації
Авторка та співавторка 80 публікацій.
Підручники, посібники
- Будна О. І., Жирська Г. Я., Кікінежді О. М., Шульга І. М. Основи здоров’я. Конспекти уроків: 1 клас : посібник для вчителя. Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2012. 120 с.
- Шульга І.М. Ґендерні наголоси в здоров’язбережувальній діяльності майбутнього педагога початкової школи. Формування у молоді ґендерно-відповідальної поведінки (на прикладі українських ВНЗ) : навчальний посібник / за заг. ред. Н. Світайло. Суми : РА «Хорошие люди», 2013. С. 135–140.
- Основи здоров’я. Дидактичний матеріал: 1 клас : посібник для вчителя / упоряд. І. М. Шульга. Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2014. 128 с.
- Кікінежді О. М., Шост Н. Б., Шульга І. М. Основи здоров’я : підручник для 4 класу загальноосвітніх навчальних закладів Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2015. 144 с. (Гриф МОН України)
- Кікінежді О. М., Шост Н. Б., Шульга І. М. Основи здоров’я : робочий зошит для 4 класу ; 2-ге вид., виправл. і доповн. Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2015–2018. 64 с. (Гриф МОН України)
- Кікінежді О. М., Говорун Т. В., Шульга І. М. Ґендерне виховання дошкільнят : навчально-методичний посібник. Тернопіль : Навчальна книга – Богдан. 2015. 192 с.
- Kikinezhdi O., Boyko I., Shulha I., Kikinezhdi S., Marysak I. From Paternalism to Parity: Gender Mainstreaming in Higher School of Ukraine. Результати ініціативи «Університет, дружній до сім’ї» та досвід реалізації гендерної політики українських університетів : навчальний посібник / за заг. ред. Н.Світайло. Суми : Видавницво РА «Хорошие люди». 2015. С. 78–83
- Кікінежді О. М., Шост Н.Б., Шульга І.М. Основи здоров’я. Конспекти уроків: 4 клас : посібник для вчителя. Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2016. 120 с.
Статті у колективних монографіях
- Кікінежді О.М., Шульга І. М. Проблема здоров’язбереження особистості: ґендерний вимір. Методологія і теорія гуманітарних досліджень в умовах глобалізації : монографія ; ред. Т. І. Власова. Дніпропетровськ : Маковецький Ю. В., 2012. С. 241–254.
- ШульгаІ. М. Створення здоров’язбережувального середовища у початковій школі: ґендерний дискурс. Ґендерні дослідження: прикладні аспекти : монографія / В. П. Кравець та ін. ; за наук. ред. В. П. Кравця. Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2013. С. 285–292.
- Кікінежді О.М., Шульга І. М. Формування ґендерно-валеологічної культури у старших дошкільників і молодших школярів: від історії до інновацій. Теорія і методика навчання й виховання дітей дошкільного та молодшого шкільного віку: від історії до інновацій : монографія ; за заг. ред. А. А. Сбруєвої, С. М. Кондратюк. Суми : Видавничо-виробниче підприємство «Мрія». 2015. С. 100–115.
- Shulha I.M. Non-Discriminatory Education in Ukraine as a Requirement of the Time. Sozioökonomische und rechtliche faktoren der sozialen entwicklung unter den bedingungen der globalisierung : kollektive monographie in 2 Bänden ; Hrsg. von Doktor der Wirtschaftswissenschaften, Professor Yu.V. Pasichnyk. Steyr (Austria). 2018. B. 2. P. 365–374.
- Kikinezhdi O. M., Shulha I. M. The Impact of Educational Content on the Gender Socialization of Preschoolers and Junior Children. Emergence of public development: financial and legal aspects : collective monograph / Ed. by Doctor of Economic Sciences, Prof. Pasichnyk Yu. United Kingdom : Agenda Publishing House, Coventry, 2019. P. 659–668.
- Кікінежді О.М., Шульга І.М. Етика ненасильства в національній педагогічній спадщині та сьогоденні. Духовно-інтелектуальне навчання і виховання в ХХІ столітті: міжнародна колективна монографія ; за заг. ред. проф. В. П. Бабича, проф. Л. С. Рибалко. Харків : ВННОТ, 2019. С. 356–360.
- Шульга І. М., Кікінежді О. М. Роль керівника закладу освіти у створенні недискримінаційного шкільного середовища. Актуальні проблеми управління закладами освіти в контексті стратегії модернізації освітньої галузі: колективна монографія; за заг. ред. В. П. Кравця, Г. М. Мешко. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2020. С. 114–127.
Статті у фахових виданнях України
- Шульга І. М. Здоров’язбереження молодших школярів як соціально-педагогічна проблема. Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»: збірник наукових праць. Переяслав-Хмельницький, 2012. Вип. 27. С. 343–348.
- Шульга І. М. Формування здоров’язбережувальних компетенцій у молодших школярів: ґендерний підхід. Освіта регіону: збірник наукових праць. Київ : Університет «Україна», 2013. № 3 (33). С. 164–167.
- Шульга І. М. Вплив сім’ї на формування валеологічної культури молодших школярів: ґендерний аспект. Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»: збірник наукових праць. Переяслав-Хмельницький, 2013. Вип. 30. С. 583–588.
- Шульга І. М. Формування валеологічної культури у старших дошкільників: ґендерний аспект. Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»: збірник наукових праць / відп. ред. І. П. Маноха. Київ : Гнозис, 2015. Додаток 1 до Вип. 36, том V (65) : Тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». С. 589–597.
- Шульга І. М. Вплив ґендерних настановлень вчителя на формування валеологічної культури молодших школярів. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія : Педагогіка / гол. ред. Г. В. Терещук. 2015. № 1. С. 124–130.
- Шульга І. М. Педагогічні умови формування валеологічної культури у дітей 5–10-ти років на засадах ґендерного підходу. Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»: збірник наукових праць. Переяслав-Хмельницький, 2016. Вип. 38. С. 122–128.
- Говорун Т. В., Кікінежді О. М., Шульга І. М. Економічні індикатори гендерної рівності. Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»: збірник наукових праць. Переяслав-Хмельницький, 2016. Вип. 38. С. 38–49.
- Кравець В. П., Кікінежді О. М. Шульга І. М. До проблеми гуманізації освітньо-виховного простору сучасної української школи. Освітологія. 2018. № 7. С. 15–21.
- Kikinezhdi O. M., Kiz O. B., Shulha I. M. Gender-Sensitive University as a Subject of Social Interaction in the Territorial Community. Social Work and Education. 2019. Vol. 6. No. 2. Р. 144–153.
- Шульга І. М. Theoretical Basis of the Organization of the Gender-Equitable Environment in the Foreign and Ukrainian Educational System. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Педагогіка/ гол. ред. Г. В. Терещук. 2019. № 1. С. 59–67.
- Шульга І. М., Левчик Н. С., Кікінежді О. М. The Role of a Teacher in the Formation of a School Non-Discriminatory Environment: a Study of the Problem. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Педагогіка/ гол. ред. Г. В. Терещук. 2020. № 2. С. 191–197.