mail: u-z@ukr.net
Профіль
Google Scholar
Народилася у м.Бережани Тернопільської області у сім’ї військовослужбовця. До 1986 р. проживала у м. Бішкек (Киргизька республіка). У 1995 р. закінчила тернопільську загальноосвітню музичну школу № 1 за спеціальністю фортепіано.
У 1997 р. закінчила загальноосвітню школу I-III ступенів № 19 м. Тернополя.
У 2002 р. здобула кваліфікацію вчителя історії зі спеціальності «Історія» та отримала диплом з відзнакою Тернопільського державного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.
З 2000 р. до 2008 р. працювала вчителем історії в загальноосвітній школі I-III ступенів № 30 м. Тернополя.
З 1994 р. член Пласту – Національної Скаутської Організації України, виконувала різноманітні обов’язки в управлінні організацією. З 1997 р. є волонтером із виховної роботи в організації. Засновниця пластового юнацького куреня ч. 58 ім. Катерини Білокур.
Впродовж 2005 – 2006 рр. працювала на посаді соціального працівника у проекті «Соціальна допомога жінкам, які потерпіли від торгівлі людьми» Тернопільського Благодійного Фонду «Карітас».
З 2005 р. до 2010 рр. навчалася в аспірантурі Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАНП.
З 2008 р. розпочала науково-педагогічну роботу на посаді асистента кафедри педагогіки ТНПУ ім. Володимира Гнатюка. У 2012 р. переведена на посаду викладача. З 2016 р. – на посаді доцента кафедри педагогіки та менеджменту освіти. За час роботи на кафедрі читала курси: «Вступ до педагогічної спеціальності», «Педагогіка», «Історія педагогіки», «Методика викладання історії України в школі»; розробила програми та уклала навчально-методичний комплекс курсів «Основи інклюзивної освіти» та «Основи інклюзивної педагогіки».
У 2011 р. захистила дисертацію на тему «Психолого-педагогічна підготовка майбутніх учителів до організації самовиховання старшокласників» у Спеціалізованій вченій раді Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України зі спеціальності 13.00.04 – Теорія та методика професійної освіти та отримала диплом кандидата педагогічних наук.
З 2017 р. зарахована до докторантури за спеціальністю 011 освітні, педагогічні науки (Спеціалізація – теорія і методика професійної освіти). Тема дисертації: «Теоретичні і методичні засади психолого-педагогічної підготовки майбутніх учителів до роботи в інклюзивному середовищі закладів загальної середньої освіти».
З 4 лютого 2018 р. очолює інклюзивно-ресурсний центр Тернопільського національного педагогічного університету ім. Володимира Гнатюка.
Тренінгова робота
- для педагогів: «Самовиховання молоді: легко, натхнення, результативно», «Філософія інклюзії», «Універсальний дизайн освітнього середовища», «Інклюзія в ПТО: реальність чи утопія?», «Підлітки vs дорослі: ключ до порозуміння», «Громадське психічне здоров'я: інклюзивний аспект»;
- для представників громадських організацій та державних інституцій: «Мобілізація громади для надання соціальних послуг дітям та молоді з особливими потребами», «Громадська організація у тренді інклюзії»
- для фахівців музейної та бібліотечної сфер: «Інклюзія в музеї», «Інклюзивна бібліотека: простір, послуги, комунікація»;
- для батьків/опікунів та родичів дітей з інвалідністю: «Виховна система сім'ї, у якій зростає дитина із порушенням у розвитку».
Стажування:
Відзнаки
- відзначена Президентською стипендію та подячною грамотою від Міністерства у справах сім'ї та молоді за активну громадську діяльність та успіхи у навчанні (1999 р.).
- нагороджена грамотою управління освіти Тернопільської міської ради за плідну працю у створенні кабінету історії та правознавства на базі школи (2002 р.).
Сфера наукових інтересів
Організація інклюзивного освітнього середовища; підготовка майбутніх педагогів до професійної діяльності; самовиховання особистості.
Основні публікації
Станом на квітень 2021 р. всього опубліковано понад 60 наукових праць (3 з яких у співавторстві), з них: 3 навчально-методичні збірники, 3 методичні рекомендації, 2 практикума для студентів педагогічних спеціальностей та розділи у 2 колективних монографіях. Зокрема, основними публікаціями за останні п’ять років є:
Удич З.І. Основи інклюзивної освіти: Навчально-методичний посібник. Тернопіль: КІЦ «ПРІНТ-ОФІС», 2015. 378 с.
Удич З.І. Основи інклюзивної освіти: Методичні рекомендації до вивчення навчальної дисципліни. Тернопіль: КІЦ «ПРІНТ-ОФІС», 2015. 143с.
Удич З.І. Соціально-педагогічна підтримка батьків дітей із особливими потребами в системі загальної середньої освіти. Етика і естетика педагогічної дії: збірник наукових праць. Вип.11. Київ-Полтава. 2015. С. 165-180.
Удич З.І. Модель фахової підготовки майбутніх педагогів до роботи в умовах інклюзивного класу. Освітній егоцентризм Георгія Філіпчука: зб.наук.пр. ; НАПН України; Інститут пед..освіти і освіти дорослих НАПН України. К.: Богданова А.М. 2016. С. 411-417.
Удич З.І. Психолого-педагогічний супровід батьків дошкільника з особливими потребами. Освітній простір України. № 8. 2016. С.143 – 150.
Удич З.І. Інклюзивна освіта : практикум для студентів педагогічних спеціальностей. Тернопіль : КІЦ «ПРІНТ-ОФІС». 2016. 141 с.
Удич З.І. Нова українська школа: виклик у підготовці сучасного учителя. Вища школа і ринок праці: інтеграція модернізація, інтернаціоналізація: збірник тез доповідей Всеукраїнської науково-практичної конференції 19-21 жовтня 2016 р., Мукачево / Ред кол.: Т. Д. Щербан (гол.ред.) та ін. Мукачево: Вид.-во МДУ. С. 231-233.
Удич З.І. Психолого-педагогічна підготовка учителя до роботи в умовах інклюзивного класу. Збірник науково-методичних праць Подільського спеціального навчально-реабілітаційного соціально-економічного коледжу. : Інноваційні партнерської взаємодії освіти, економіки та соціального захисту в умовах інклюзії та прагматичної реабілітації соціуму: матеріали міжнародної науково-практичної конференції: «ВЕКТОР». Вип. 2. Камянець-Подільський : «Аксіома», 2017. С. 127-129.
Удич З.І. Музейна педагогіка та інклюзія в контексті нової української школи. Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи. Матеріали П’ятої науково-практичної конференції (28–29 вересня 2017 р.) / Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник. К.2017. С. 108-110.
Удич З.І. Модернізація змісту вищої педагогічної освіти в Україні: інклюзивний аспект. Збірник наукових праць. Педагогічні науки. Вип. LXXVII. Т.1. Херсон: Видавництво ХДУ 2017. С. 49-56.
Удич З.І. Середовищний підхід у впровадженні інклюзивної освіти в середній загальноосвітній школі. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка. 2017. №3. С. 127-134.
Удич З.І. Формування предметно-просторового інклюзивного освітнього середовища. Особлива дитина: навчання і виховання (Exceptional child: teaching and upbringing). 2018. №1 (85). С. 85-96.
Удич З.І. Інклюзивне середовище загальноосвітнього закладу: ресурсний аспект.Освітні інновації: філософія, психологія, педагогіка: збірник наукових статей у 2-х частинах / За заг. ред. О.В. Засименко. Суми: ОП Цьома С.П. 2017. Ч.1. С. 88-92.
Удич З.І. Пошук нових підходів організації навчання в умовах інклюзивної школи. Інноваційні наукові дослідження у галузі педагогіки та психології: Матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції, м. Запоріжжя, 2-3 лютого 2018 р. Запоріжжя : Класичний приватний університет. 2018. С. 72-74.
Удич З.І. Діагностичний інструментарій у психолого-педагогічному супроводі інклюзивного класу. Сучасні тенденції та фактори розвитку педагогічних та психологічних наук: Матеріали міжнародної науково-практичної конференції (м. Київ, Україна, 2-3 лютого 2018 р.). К.: ГО «Київська наукова організація педагогіки та психології», 2018. С. 31-35.
Удич З.І. Формування готовності вчителя до ефективного використання ресурсів в умовах інклюзивного навчання. Актуальні питання сучасної педагогіки: творчість, майстерність, професіоналізм: матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції. 02 березня 2018 року, м. Кременчук. Кременчук: Методичний кабінет. 2018. С. 92-96.
Удич З.І. Сторітеллінг (Storytelling) у підготовці майбутніх учителів інклюзивних класів. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т.Г. Шевченка. Вип. 151. В 2-х томах. Том 1 / Чернігівський національний педагогічний університет ім. Т.Г.Шевченка ; гол. Ред.. Носко М.О. Чернігів : ЧНПУ, 2018. (Серія: Педагогічні науки). С. 301-306.
Удич З.І. Медико-біологічні основи інклюзивної компетентності педагогів закладів середньої загальної освіти. Педагогіка здоров’я : збірник наукових праць VIII Всеукраїнської науково-практичної конференції / за заг.ред. акад. І.Ф. Прокопенка. Харків : ХНПУ ім. Г.С. Cковороди. 2018. С. 767-770.
Удич З.І. Практикум «Інклюзивна освіта» в організації навчальної діяльності майбутніх педагогів. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка [редактори-упорядники В. Ільницький, А. Душний, І. Зимомря]. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика». 2018. Вип. 20. Том 3. С. 148-153.
Удич З.І. Інклюзивна освіта – перспективний напрям розвитку науково-педагогічних шкіл в Україні. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка: науковий журнал. Педагогічні науки / [гол. ред. Г.Є. Киричук, відп.ред. Н.А. Сейко]. Житомир: Ви.-во Житомирського держ. ун.-ту ім. Івана Франка. 2018 р. Вип. 4 (95). С. 213-219.
Удич З.І. Функціональні можливості інклюзивно-ресурсного центру у структурі вищої педагогічної освіти. Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету «Україна». Хмельницький : ХІСТ. 2018. №16. С.102-105.
Удич З.І. Інклюзивна складова професійної компетентності керівника закладу загальної середньої освіти. Парадигмальна модель керівника сфери освіти у контексті євроінтеграційних процесів: Матеріали Міжнародного форуму управлінської діяльності (18-19 травня 2019 року, м. Тернопіль). Тернопіль: КРОК, 2019. С. 273-278.
Удич З.І. Самоорганізація учителя як складова його інклюзивної компетентності. Міжнародний науковий журнал «ОСВІТА І НАУКА» / ред. кол.: Т.Д. Щербан (гол. ред.); заст. гол. ред.: Jerzy Piwowarski; В.В. Гоблик. Мукачево-Ченстохова: РВВ МДУ; Гуманістично-природничий університет ім. Яна Длугоша в місті Ченстохові. 2019. Вип. 1(26). С. 192-199.
Удич З.І. Ресурсний аспект закладу загальної середньої освіти з інклюзивною формою навчання. Актуальні проблеми управління закладами освіти в контексті стратегії модернізації освітньої галузі. Тернопіль: ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2020. С. 70-96.
Удич З.І. Схеми і таблиці у вивченні історії в НУШ: старі підходи у нових реаліях. Шляхи реалізації концептуальних засад НУШ при вивченні історії у закладі загальної середньої освіти: матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції, м. Тернопіль, 16–17 жовтня 2020 р. Тернопіль: Видавництво ТНПУ, 2020. С. 78-81.
Удич З.І. Адаптація абітурієнтів з інвалідністю в середовищі закладу вищої освіти. Сучасні стратегії ґендерної освіти в умовах євроінтеграції : збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції, 10–11 вересня 2020 р. / за заг. ред. В. П. Кравця, О. М. Кікінежді. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2020. С. 261-263.
Удич З.І. Педагогіка : практикум для студентів педагогічних спеціальностей. 2-ге вид., доп. Тернопіль : ТНПУ, 2020. 159 с.
Педагогічна практика: методичні рекомендації з питань організації і проведення / Уклад.: Мешко Г.М., Удич З.І., Нестайко І.М., Груць Г.М. Тернопіль: ТНПУ, 2021. 112 с.
Публікації в іноземних виданнях
Udych Z. Functional Model of Socio-Pedagogical Support of Families with Children with Special Needs in Ukraine. Warmińsko-Mazurski Kwartalnik Naukowy, Nauki Społeczne. Olsztyn: Wyższa Szkoła Informatyki i Ekonomii TWP. 2016. №3 (19). 99-110.
Удич З.І. Проблеми підготовки майбутніх учителів до роботи в умовах інклюзивного закладу середньої загальної освіти. International scientific conference «Modernization of the educational system: world trends and national peculiarities» Conference Proceedings, February 23. Kaunas: Izdevnieciba «Baltija Publishing». 2018. Р. 173-175.
Udych Z. The problem of inclusive competences formations of students of higher pedagogical educational institutions of Ukraine. ADVANCES OF SCIENCE: Proceedings of articles the international scientific
conference. Czech Republic, Karlovy Vary – Ukraine, Kyiv, 28 September 2018 [Electronic resource] / Editors prof. L.N. Katjuhin, I.A. Salov, I.S. Danilova, N.S. Burina. Electron. txt. d. (1 файл 18,7 MB). Czech Republic, Karlovy Vary: Skleněný Můstek – Ukraine, Kyiv: MCNIP, 2018.
Udych Z. Inclusive and resource center in the structure of Ukraine's higher education establishment. Proceedings of XХIХ Internationalscientific conference ―Way to sciencell. Morrisville, Lulu Press. 2018. 98-100 рр.
Udych Z. Training of future teachers of Ukraine to work in the conditions of inclusive education. Pedagogical and psychological sciences: development prospects in countries of Europe at the beginning of the third millennium: Collective monograph. Volume 1. Riga : Izdevnieciba «Baltija Publishing», 2018. 366-385 рр.
Udych Z. The problem of introducing the principles of inclusive in the structure of Ukraine's higher education establishment. ІІ International scientific conference «Modernization of the educational system: world trends and national peculiarities»: Conference proceedings. February 22th, 2019. Kaunas: Izdevnieciba «Baltija Publishing», 502-504 pp.
Udych Z. Self-organization of a teacher of inclusive educational establishment in Ukraine as a system. Balkan Scientific Review. 2019. Т.3. № 2(4). 64-68 рр.

Першокурсники ФПП долучилися до студентської спільноти ТНПУ
вересень 26, 2023
Святкування Всеукраїнського дня дошкілля у "Смайлику-ТНПУ"
вересень 25, 2023
Із Всеукраїнським днем дошкілля-2023!
вересень 24, 2023